خدمات ما و حقوق مشتری

خدمات ما و حقوق مشتری

صحبت در رابطه با موضوع حقوق مشتری و مشتری مداری بیشتر مواقع به دلیل رعایت نشدن در کشورمان جزء موضوعات لوکس و جالب و چشم گیر به حساب می آید .در صورتی که این خدمات و سرویس ها ، باید انجام شود و وظیفه است و از بخش های اصلی حقوق مشتری است.

وقتی به صورت کلی ،خدمات و حقوق اصلی ما گاهی به عنوان مشتری یا دریافت کننده خدمات رعایت نشود ،در ابتدا کمی ممکن است عصبانی شویم و شاید هم مشکلاتی برایمان بوجود آید ولی بعد از مدتی که این مورد مکرر برایمان اتفاق افتاد در بخش های دولتی و خصوصی(فرقی نمی کند)،تبدیل به بخشی از عادت های زندگی مان میشود و دیگر حقوق اصلی خودمان را فراموش می کنیم.

نمود این موضوع زمانی اتفاق می افتد که شما از یک شرکت یا موسسه ای یا حتی فردی که به شما کمک می کند تا مشکلتان حل شود ، یک خدمات یا سرویس مطلوب دریافت می کنید ، اینجاست که شما حس می کنید واقعا مشتری مداری رعایت شده در صورتی که شاید اصلا سرویس جانبی دریافت نکرده اید و فقط خدمات شما به درستی انجام شده است.

در این مطلب قرار نیست مبحث مشتری مداری را شرح دهیم و وقت شما را بگیریم، فقط موضوع یادآوری فرق، حقوق مشتری با وظایف مجری خدمات، را انجام دادیم.

این ویدئو از مجموعه درین درین گویای مطلب است:)

حقوق مشتری در موسسه تشریفاتی تاپ

 

 

خدمات مشتری یا مشتری مداری یعنی برآورده نمودن نیاز های نامشخص مشتری

 

 

 

 

 

 

مثلا:

  1. رفع نیازهای جنبی مشتری
  2. احترام به شخصیت انسانی
  3. تسهیل روند فعالیت‌ها
  4. و….

-هدف مجموعه ما اینست که نیاز های شما را به درستی تشخیص دهد و در جهت خدمات رسانی مطلوب به شما عزیزان بکوشد و همچنین نیازهای جنبی شما را برای داشتن مراسمی شایسته شما،

  1. شناسایی کند ،
  2. یادآوری کند ،
  3. پیشنهاد لازم را بدهد
  4. در صورت توافق به درستی انجام دهد

-برای شما و میمانان عزیزتان ارزش قائل شویم و مجری خوبی باشیم تا شما سرفراز باشید.

-فعالیت ها را به گونه ای انجام دهیم که بهینه باشد و جای نگرانی برای میزبان نباشد.

-سعی می کنیم ابهام های موجود در زمینه کاری خودمان را رفع کنیم و این ابهامات را برای میزبان شرح دهیم تا از سردرگمی درآید.

-صداقت و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار می دهیم تا میزبان با خیالی راحت بتواند اجرای مراسم خود را به مجموعه ما واگذار کند.

این موضوع را هم مطرح کنیم که همیشه حق با مشتری نیست:لزوماً حق با مشتری نیست و جاهایی وجود دارد که مشتری واقعاً درخواستی ناحق و یا غیر معقول دارد اما کسب رضایت مشتری وظیفه ماست که حتی اگر لازم است به او جواب منفی بدهیم بازهم با احترام و با بهترین روش آن را مطرح کنیم.

این جمله آخر با تعامل میان طرفین قابل حل است 🙂

شاد باشید و خاص

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید